Waarvoor kunt u bij het computercafé terecht?
- kennismaken met de computer;
- hulp bij het oefenen van computer(les)programma’s;
- hulp bij vragen over programma’s en computers;
- hulp bij het inschrijven als woningzoekende;
- leren zoeken op Internet (o.a. vakanties, NS spoorboekje, OV reisplanner en reizen);
- leren E-mailen via Windows Mail of Gmail (via webmail of een e-mailprogramma);
- bewerken (of scannen) van foto’s en versturen via E-mail;
- leren internetbankieren;
- tips voor aanschaf computers of tablets;
- advies over het gebruik van Apple (iPad) – of Android tablets en telefoons (zie onder);
- advies bij de keuze van een internetprovider;
- het maken van een (kleuren) print of het afdrukken van foto’s (niet gratis);
- uw vragen over het gebruik van Windows en de overgang naar Windows 10;
- hulp bij het gebruik van smartphones (instellingen, apps) (zie onder);
- hulp bij vragen over de digitale overheid (DiGiD);
- tips over het opslaan (organiseren) van uw foto’s op smartphone of tablet;
- hulp bij werken in “de Cloud” (Google Drive, Dropbox, OneDrive en iCloud);
- het volgen van cursussen, workshops of presentaties.
Tip: Veel van onze bezoekers hebben wij kunnen helpen bij het (opnieuw) installeren van hun mail (account) op telefoon, laptop of tablet. Heeft u daarmee ook problemen? Denk dan aan uw inloggegevens (naam en wachtwoord). Wij kunnen u zonder deze gegevens slechts beperkt helpen.