Wat wij doen

Waarvoor kunt u bij het computercafé terecht?

  • kennismaken met de computer;
  • hulp bij het oefenen van computer(les)programma’s;
  • hulp bij vragen over programma’s en computers;
  • hulp bij het inschrijven als woningzoekende;
  • leren zoeken op Internet (o.a. vakanties, NS spoorboekje, OV reisplanner en reizen);
  • leren E-mailen via Windows Mail of Gmail (via webmail of een e-mailprogramma);
  • bewerken (of scannen) van foto’s en versturen via E-mail;
  • leren internetbankieren;
  • tips voor aanschaf computers of tablets;
  • advies over het gebruik van Apple (iPad) – of Android tablets en telefoons (zie onder);
  • advies bij de keuze van een internetprovider;
  • het maken van een (kleuren) print of het afdrukken van foto’s (niet gratis);
  • uw vragen over het gebruik van Windows en de overgang naar Windows 10;
  • hulp bij het gebruik van smartphones (instellingen, apps) (zie onder);
  • hulp bij vragen over de digitale overheid (DiGiD);
  • tips over het opslaan (organiseren) van uw foto’s op smartphone of tablet;
  • hulp bij werken in “de Cloud” (Google Drive, Dropbox, OneDrive en iCloud);
  • het volgen van cursussen, workshops of presentaties.

Tip: Veel van onze bezoekers hebben wij kunnen helpen bij het (opnieuw) installeren van hun mail (account) op telefoon, laptop of tablet. Heeft u daarmee ook problemen? Denk dan aan uw inloggegevens (naam en wachtwoord). Wij kunnen u zonder deze gegevens slechts beperkt helpen.